Ketua Menteri Melaka meninjau Proton Perdana di Karnival Jualan Proton

By  |  0 Comments

Karnival Jualan Proton di MITC, Melaka, pada hujung minggu lalu telah berlangsung dengan meriah. Malah pada hari terakhir penganjuran, Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ir Haji Idris Haji Haron, turut hadir memeriahkan acara dan berkesempatan meninjau Proton Perdana yang turut dipamerkan pada hari tersebut.

Pic 2

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Dato’ Lukman Ibrahim dan Ketua Pegawai Operasi bahagian Komersil Proton, Dato’ Hisham Othman turut mengiringi YB Datuk Sri Ir Haji Idris melawat pameran termasuklah melihat secara lebih dekat Proton Perdana baharu itu.

Pic 1

Proton mendapat kepercayaan daripada Kerajaan Persekutuan Malaysia untuk membekalkan kenderaan rasmi iaitu Proton Perdana baharu sebanyak 3,000 unit yang diedarkan secara berperingkat sehingga tahun 2015. Proton telah bekerjasama dengan Honda untuk menjadikan Honda Accord generasi terdahulu sebagai platform pembikinan Proton Perdana ini. Penyerahan unit pertamanya kepada Perdana Menteri Malaysia telah pun berlangsung pada 11 Disember 2013 yang lalu.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *