Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S bersedia ditayangkan

By  |  0 Comments

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S_01

Sebuah lagi jentera yang bakal menarik perhatian ramai di Paris Motor Show 2014 ialah sudah pasti Mitsubishi PHEV Concept-S.

Digambarkan sebagai sebuah model yang dilengkapi dengan “pakej rekaan istimewa” untuk Outlander PHEV sedia ada, projek khas ini menampilkan imej yang elegan dengan hadapannya seperti berbentuk X, bampar yang telah diberi rekaan semula dan juga lampu utama serba baharu.

Malah model konsep ini juga berbeza dengan model produksi dengan penampilan gril radiator krom yang berjaya mengubah imejnya menjadi lebih mempesona.

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S_018

Manakala bagi ruangan kabinnya juga telah menerima kekemasan dengan tema warna hitam dan merah serta corak kayuan berwarna hitam serta perak. Tempat duduknya juga dibaluti material kulit bermutu tinggi. Bagi konsol tengahnya dihiasi dengan kekemasan berwarna hitam.

Model konsep ini bakal menggunakan sistem plug-in hybrid EV sebagai penjana kuasa. Dipadankan dengan enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder DOHC MIVEC yang bekerja dengan dua motor elektrik dan bateri lithium-ion berkuasa 12 kWh. Ia mampu menghasilkan gabungan kuasa antara 200hp dan tork 337Nm.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *