Hyundai Grandeur 2014 & sedan mewah AG hadir di Busan Motor Show

By  |  0 Comments

Hyundai_020

Waktu yang dilihat cukup sesuai untuk menayang model penambah baikan (facelift) Grandeur (atau lebih dikenali sebagai Azera) dan sedan mewah AG oleh Hyundai dengan memilih Busan Motor Show, Korea Selatan, sebagai platform pengenalan.

Model facelift Grandeur ini diberi rekaan semula pada bahagian bampar hadapan dengan lampu kabus LED, gril hadapan yang sedikit berlainan dan juga bampar belakang dengan tona lebih berkilau. Malah bahagian tengah papan pemuka juga diberi penambah baikan, serta ditampilkan kawalan HVAC dan paparan sesentuh bagi navigasi bersaiz lapan inci.

Ia juga dilengkapi dengan aspek keselamatan yang dipertingkatkan seperti Pengesan Titik Buta, Smart Trunk, Bantuan Parkir, Amaran Pelanggaran Hadapan dan juga Amaran Penukaran Lorong.

Dipadankan dengan enjin baharu 2.2 liter R diesel yang mematuhi Euro-6, mampu menghamburkan kuasa sehingga 202 PS dan tork 441 Nm. Malah enjin Theta II 2.4 liter GDI gasolin juga diolah semula dan berkeupaya memberikan kuasa sehingga 190 PS dan tork 241 Nm.

Hyundai_016

Berkenaan dengan model AG pula, ia boleh digambarkan sebagai “model sedan bersaiz besar yang tampil dengan imej elegan” hasil kreativiti Hyundai’s Fluidic Sculpture 2.0 yang memberikan karakteristik tersendiri buat model ini. Ia menerima rekaan bentangan pacuan tayar hadapan dan menjanjikan “pemanduan yang selesa dan sofistikated”. Ia dijangka bakal dipasarkan pada pertengahan tahun ini.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *