Mitsubishi Motors buat pertama kalinya mempersembahkan model konsep baharu di China

By  |  0 Comments

Models posing with the Mitsubishi Concept GC-PHEV and the Concept XR-PHEV

Mitsubishi Motors Corporation (MMC), telah pun mempertontonkan model Mitsubishi Concept GC-PHEV dan Mitsubishi Concept XR-PHEV di Auto China 2014. Ia merupakan pertama kalinya, Mitsubishi berbuat demikian di China.

Ia merupakan kerjasama di antara Mitsubishi Motor Sales (China) Co. Ltd., GAC Mitsubishi Motors Co., Ltd. Dan South East (Fujian) Motor Co., Ltd. Di mana MMC telah menayangkan 11 buah model termasuk yang diproduksi dan dijual di China.

Menampilkan rekaan baharu yang bakal melambangkan fungsi dan keselamatan yang menyakinkan untuk model SUV, MITSUBISHI Concept GC-PHEV dan  MITSUBISHI Concept XR-PHEV telah mewakili teknologi Mitsubishi @earth yang memfokuskan pembangunan dan pembuatan alatan untuk masa hadapan.

Mitsubishi Concept GC-PHEV

The MITSUBISHI Concept GC-PHEV merupakan SUV bersaiz penuh yang dipacukan oleh sistem pacuan empat roda. Ia menggunakan enjin hadapan, dengan bentangan pemanduan tayar belakang berserta sistem plug-in hybrid EV (PHEV).

Menawarkan enjin 3.0 liter V6 supercharged MIVEC yang dipadankan dengan transmisi automatik lapan kelajuan, dengan kuasa janaan motor elektrik serta bateri berkapasiri tinggi sebagai penjanaan prestasi sepenuhnya.

Manakala  MITSUBISHI Concept XR-PHEV pula merukana SUV kompak yang mewakili generasi baharu, menggunakan enjin hadapan dengan bentangan pacuan tayar hadapan berserta sistem plug-in hybrid EV (PHEV).

Ia turut menawarkan enjin pancitan terus bahan api yang telah diperkecilkan dengan kapasiti 1.1 liter pengecas turbo MIVEC. Di mana enjin ini lebih ringan, kompak serta dijanakan bersama motor elektrik dan bateri berkapasiti tinggi.

MITSUBISHI Concept XR-PHEV
 
Malah dua model konsep ini turut mewakili usaha MMC di dalam menerapkan segenap teknologi keselamatan aktif serta teknologi “Connected Car” dengan menggunakan sistem informasi generasi baharu.

Elemen ini termasuklah sistem pengesanan bahaya yang diaktifkan bersama fungsi keselamatan lain dan juga sistem pengesanan kegagalan awal untuk memberikan “amaran” kepada pemandu jika kenderaan mereka harus diperbaiki atau diselenggara.

Dalam Auto China 2014 ini, MMC turut mempertontonkan model kompak SUV ASX yang diproduksi bermula November 2012 lalu dan telah dianugerahkan dengan pengiktirafan lima bintang oleh China NCAP 2013.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *