Hyundai Genesis serba baharu dipamerkan di Geneva Motor Show 2014

By  |  0 Comments

All-New Genesis 2

Geneva Motor Show 2014 yang sedang rancak berlangsung di Geneva, Switzerland, turut menjadi platform bagi para pembikin kenderaan untuk memperkenalkan model baharu, atau pun model konsep untuk tatapan dunia. Ia merupakan salah satu pendekatan yang terbaik apatah lagi melibatkan salah satu pameran kenderaan terbesar di dunia ini.

Hyundai turut tidak ketinggalan untuk mengambil langkah yang sama. Di mana syarikat pengeluar kenderaan terkemuka Korea Selatan ini turut memperkenalkan model baharu sedan eksekutif mewah Genesis. Secara tidak langsung membuktikan bahawa Hyundai sudah semakin menghampiri tangga teratas pengeluar kenderaan terkemuka dunia, seperti mana yang diduduki oleh Jepun dan negara Eropah lain.

Malah dalam masa yang sama, Hyundai turut membuat pengumuman mengenai kejayaan mereka yang berjaya menjual hampir enam juta model kenderaan hanya untuk pasaran Eropah. Sekali gus menunjukkan peningkatan yang terbaik buat Hyundai dalam tempoh setengah dekad ini.

Mengenai model serba baharu Genesis yang dipamerkan ini, ia adalah model terhad untuk pasaran Eropah. Menawarkan penambah baikan daripada segi prestasi dan elemen yang ditampilkan, Genesis juga memberikan jaminan keselesaaan di dalam pemanduan serta pengendaliannya.

Dijanakan oleh enjin V6 dengan transmisi automatik lapan kelajuan, Genesis serba baharu ini turut tampil dengan sistem pacuan semua roda HTRAC dan sistem suspensi yang sofistikated.

All-New Genesis 1

Malah imej luaran dan dalamannya turut diberikan sedikit sentuhan yang lebih segar. Memilih rekaan yang bersifat elegan dan mewah, Genesis mampu sama-sama membarisi kenderaan sedan ekesekutif seangkatannya. Kehadiran model terbaharu Genesis ini juga dikatakan sebagai peningkatan evolusi yang mengikuti kehendak pasaran masa kini. Malah keupayaan daripada segi teknikalnya juga lebih diyakini dan boleh dikatakan terbaik dalam pengeluarannya.

Genesis juga tampil dengan sistem membuka bonet belakang secara automatik. Lain-lain elemen yang ditampilkan ialah Smart Cruise Control, Automatic Emergency Braking dan sistem pengesan kabin CO2 pertama di dunia bagi mengelakkan pemandu mengantuk.

Selain daripada Genesis, Hyundai turut memperkenalkan model konsep SUV iaitu Intrado, model kenderaan yang menggunakan bahan apoihidrogen pertama di dunia iaitu ix35 serta jentera rali WRC i20.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *