Chevrolet Camaro 2016 tak sabar hendak munculkan diri

By  |  0 Comments

Chevrolet-Camaro-2016-2

Hujung minggu ini, Chevrolet bakal mendedahkan model Camaro 2016 di Belle Isle, Detroit. Di mana, di lokasi yang mampu memuatkan hampir 1,000 orang, para tetamu akan berpeluang menyaksikan “Camaro Museum” yang menghimpunkan pelbagai model penting dalam sejarah Camaro. Malah para tetamu juga berpeluang untuk memandu uji Camaro Z/28 2018 ini di Belle Isle Grand Prix, di samping berkenalan dengan barisan jurutera dan pereka Camaro.

Tinggal beberapa hari lagi detik bersejarah itu, Chevrolet semakin ligat mendedahkan sedikit demi sedikit perician mengenai jentera ini.

Chevrolet-Camaro-2016-1

Kini giliran bahagian hadapan dan profil sisinya didedahkan pada mata umum. Palang gril yang lebih rendah turut menjadi pilihan bagi model terbaharu ini. Malah Chevrolet mengambil keputusan untuk memasangnya pada kedudukan 13 darjah bagi memastikan aliran udara bagi penyejukan enjin dapat dipertingkatkan.

Selain itu, pengaliran udara bagi meningkatkan ciri aerodinamik turut dipertingkatkan dengan menambah baik bahagian tersebut.

Generasi keenam Camaro ini telah diuji merentasi terowong angin selama 350 jam untuk mengukur kestabilan dan prestasinya berbanding model sedia ada. Malah ia juga bertujuan untuk memastikan bunyi angin tersebut tidak begitu menyerapi bahagian kabin.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai jentera ini, nantikan kemunculannya pada 16 Mei!

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *