Jaguar F-Pace bakal muncul di Frankfurt Motor Show Sept ini

By  |  0 Comments

Jaguar-F-Pace-2016

Pengarah Jenama Global Jaguar, Steven de Ploey, telah mengumumkan model F-Pace bakal melakukan penampilan perdana di Frankfurt Motor Show yang berlangsung pada September ini.

Memetik laporan daripada autocar.co.uk, jenama British tersebut sedang melakukan persediaan terakhir sebelum menampilkan model tersebut di khalayak ramai dan seterusnya mula dikomersialkan pada tahun hadapan.

Jaguar F-Pace diproduksi berdasarkan model konsep C-X17 yang diperkenalkan pada September 2013 di Frankfurt Motor Show. Ia juga memiliki banyak persamaan dengan model XE dan XF. Ia bakal dijanakan oleh enjin 3.0 liter supercharged V6 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 340 hp dan tork setinggi 450 Nm.

Sementara varian SVR yang dijanakan oleh enjin 5.0 liter supercharged V8 pula berkeupayaan menghasilkan kuasa sehingga 550 hp dan tork sehingga 680 Nm seperti mana model Range Rover Sport SVR.

Jaguar turut berkata, kemungkinan akan menghasilkan varian elektrik sepenuhnya dengan pacuan maksimum sehingga 483 km. Model F-Type berkuasa elektrik ini mungkin akan dikeluarkan pada tahun 2018 dan berkongsi platform dengan Range Rover EV.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *