Audi RS3 Sportback lebih tangkas, ligat & lincah

By  |  0 Comments

Audi RS3 Sportback_1

Sebelum tirai 2014 berlabuh, Audi mengambil kesempatan memperkenalkan model RS3 Sportback yang didefinisikan sebagai “enjin paling berkuasa dalam kelasnya” dan “kereta paling mengujakan di dunia”, RS3 Sportback ini menampilkan bahagian hadapan yang kelihatan agresif dengan corong udara besar dan gril quattro.

Gaya yang sporty ini turut melatari bahagian sisi dengan perumah aluminium cermin sisi, bampar belakang dengan peresap berwarna hitam berkilat, sistem ekzos berkembar dan rim aloi bersaiz 19 inci.

Audi RS3 Sportback_4

Bahagian kabinnya juga dikatakan agak besar serta menampilkan tempat duduk sport balutan kulit Nappa, roda stereng leper, pedal keluli tahan karat serta kekemasan gentian karbon atau Aluminium Race sebagai pilihan.

Di bawah hudnya, terbentang enjin 2.5 liter lima-silinder yang mampu memuntahkan kuasa sehingga 367 PS dan tork setinggi 465 Nm. Ia turut dipadankan dengan transmisi S tronic tujuh-kelajuan dan sistem pacuan semua-roda quattro yang membolehkan jentera hatchback ini mampu dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 4.3 saat serta mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 250 km/j.

Audi RS3 Sportback_3

Bercakap mengenai prestasinya, RS3 Sportback ini juga ditampilkan dengan suspensi talaan sport, trek yang lebih lebar dan sistem pemanduan dinamik adaptif. Ia juga dipadankan dengan sistem brek prestasi tinggi dan sistem stereng progresif dengan nisbah antara 15.3:1 dan 10.9:1. Malah pelanggan juga boleh menempah brek karbon seramik dan sistem peredam adaptif bagi memberikan prestasi yang lebih optimum.

RS3 Sportback ini dijangka akan mula dijual di pasaran United Kingdom pada Mac ini dengan penghantaran pertama dijadualkan pada musim panas akan datang.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *