Honda Civic Type R serba baharu terjah UK

By  |  0 Comments

Honda_civic_Type_R_1

Honda sudah pun memaklumkan jentera penuh ledakan adrenalin, Honda Civic Type R baharu, bakal menerjah pasaran United Kingdom (UK) pada awal tahun hadapan. Namun tempahannya sudah boleh dilakukan sekarang dengan bayaran deposit sebanyak £3,000 (RM16,214).

Jentera hot hatch ini akan dipadankan dengan enjin 2.0 liter i-VTEC pengecas turbo yang mampu menjana kuasa sehingga 280 PS pada 7,000 rpm serta digabungkan dengan transmisi manual enam-kelajuan.

Honda_civic_Type_R_3

Ia juga ditampilkan dengan roda stereng baru dengan butang ‘+R’ untuk meningkatkan lagi kuasa enjin dan respons stereng serta Adaptive Damper System.

Menurut Honda, Civic Type R ini dibangunkan khas untuk pemandu Eropah yang bakal diproduksi di kilang Honda yang terletak di Swindon, UK.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *