Toyota C-HR konsep bakal dijelmakan sebagai model produksi tahun hadapan?

By  |  0 Comments

Toyota_CHR_4

Toyota turut mengambil kesempatan menayangkan model konsep C-HR di Frankfurt Motor Show.

Model konsep ini menggunakan platform Toyota New Global Architecture baharu yang turut digunakan di dalam produksi Prius baharu.

Memilih hibrid sepenuhnya sebagai penjana kuasa bersama enjin petrol, ia dikatakn mampu memberikan penjimatan haba lebih dari 40%. Malah turut menggunakan motor elektrik baharu serta bateri yang lebih ringan dan kompak.

Walau pun membawakan imej yang kelihatan funky, namun masih ada elemen praktikal yang cuba dipertaruhkan termasuklah penambahan pintu belakangnya. Difahamkan pereka Toyota telah menginspirasikan bentuk berlian sewaktu menghasilkan rekaan model konsep ini.

Malah model konsep ini juga dikatakan bakal dipadankan dengan rim bersaiz 21-inci serta mengaplikasikan cermin sisi yang konvensional.

Difahamkan, model produksinya akan dimulakan pada Mac hadapan dan dijangka mula dipasarkan pada separuh pertama tahun 2016.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *