BMW Group Malaysia lancar BMW X6 xDrive35i versi CKD

By  |  0 Comments

BMW_X6_CKD

BMW Group Malaysia hari ini melancarkan BMW X6 pemasangan tempatan (CKD) yang baharu dalam bentuk BMW X6 xDrive35i M Sport.

Menurut Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif BMW Group Malaysia, “Pengenalan BMW X6 pemasangan tempatan menjadikannya model kesembilan yang menyertai portfolio kereta pemasangan tempatan BMW Group Malaysia. Ini jelas membuktikan komitmen dan pelaburan yang kami ada di Malaysia.”

BMW_X6_CKD_2

BMW X6 xDrive35i M Sport CKD baharu ini tampil dengan reka bentuk yang sporty dan atletik, peningkatan prestasi, penjimatan bahan api serta rangkaian ciri standard yang lebih komprehensif.

Ia membawakan reka bentuk ekstrovert yang menggabungkan karekter versatil model-model BMW X dengan BMW coupé yang sporty. Jika dilihat dari arah hadapan, model ini didominasi oleh gril ‘kidney‘ yang lebar sehingga ke lampu utama Adaptive LED serta lampu kabus LED sebagai ciri standard.

Selain itu, ia juga memiliki garis bumbung yang rata dan menyerlahkan lagi imejnya dengan kehadiran pakej M Sport yang dipasang sebagai ciri standard terdiri daripada pakej M Aerodynamics dan Suspensi Adaptive M. Ia juga hadir bersama rim aloi ringan jejari-berkembar M bersaiz 20-inci.

Kabin BMW X6 CKD ini juga menampilkan imej yang premium termasuk kemasan eksklusif dan upsholtery kulit Dakota. Bahagian kokpit juga berorientasikan kepada pemandu bersama ciri-ciri seperti paparan instrumen multi-fungsi dengan teknologi panel hitam.

Garis horizontalnya memanjang dari panel instrumen ke bahagian pintu. Sekali gus menyerlahkan ambien kabin yang mewah dan selesa. Ciri-ciri lain yang ada di ruang kabin termasuklah pendingin hawa empat zon dan lampu ambien eksklusif yang diletakkan pada ketinggian bahu.

Untuk menyerlahkan lagi aspek-aspek dinamik BMW X6 CKD ini, pakej M Sport turut menampilkan tempat duduk sporty yang boleh dilaras secara elektrik bersama fungsi memori untuk kerusi hadapan.

Stereng M balutan kulit turut dilengkapi butang pelbagai fungsi, pedal penukar gear, dan tuil pilihan kedudukan gear Sport.

BMW X6 xDrive35i M Sport ini dijanakan oleh enjin petrol 3.0 liter enam-silinder yang memiliki semua ciri BMW EfficientDynamics. Ia bagi memastikan SAC baharu ini menawarkan prestasi lebih hebat dan penjimatan bahan api yang telah dipertingkatkan.

Ia mampu menghamburkan kuasa sehingga 306hp dan tork puncak 400Nm. Model ini berkeupayaan memecut dari 0-100km/j dalam masa hanya 6.4 saat dengan pecutan maksimum 240 km/j.

Enjin tersebut dipadankan dengan transmisi sport Steptronic lapan kelajuan untuk penukaran gear yang lancar dan penjimatan bahan api. Ia turut mencatat purata penggunaan bahan api 8.6l/100km dan emisi CO2 200g/km.

Antara ciri lain yang turut ditampilkan ialah BMW EfficientDynamics termasuklah fungsi Launch Control dan jangkaan rangkaian kuasa. Selain dilengkapi dengan Air Curtains, Air Breathers dan corong udara untuk meningkatkan aliran udara dan mengurangkan penggunaan bahan api.

Ciri Driving Experience Control dengan mod ECO PRO juga tampil sebagai ciri standard bagi menawarkan ciri penjimatan bahan api seperti fungsi luncuran.

Bagi pengendalian yang lebih optima, casis berteknologi tinggi turut disertakan termasuk suspensi hadapan jenis double-wishbone dan sistem pacuan semua roda pintar xDrive dipasang pada BMW X6 xDrive35i M Sport CKD ini. Ia menawarkan pemanduan yang lebih selesa dan lebih stabil.

Ia turut dipertingkatkan lagi menerusi pakej Adaptive M Suspension yang merangkumi Dynamic Damper Control dan suspensi belakang pneumatik bersama talaan sporty.

Selain itu, ia juga memiliki rangkaian ciri BMW ConnectedDrive yang ekstensif, merangkumi paparan berdefinisi tinggi Head-Up Display berwarna dan BMW Selective Beam untuk menjelaskan penanda aras segmen SAC premium.

Satu lagi sistem bantuan pemanduan unik yang ada ialah Surround View 360◦ yang menawarkan pandangan 360 darjah ketika memarkir kenderaan, mengubah haluan dan masuk ke dalam ruang-ruang tertentu.

Selain menampilkan sistem bantuan pemanduan termasuk Lane Departure Warning dengan Approach Warning dan Pedestrian Warning serta fungsi brek membuatkan pemandu lebih peka.

BMW X6 xDrive35i M Sport CKD baharu ini didatangkan dalam warna Alpine White, Flamenco Red, Carbon Black dan Space Grey. Manakala pilihan warna upholstery kulit Dakota ialah hitam, merah dan coklat.

Harga atas jalan (tidak termasuk insurans) untuk BMW X6 xDrive35i M Sport CKD baharu ialah RM666,888. Ia hadir bersama Jaminan Perbatuan Tanpa Had selama 5 tahun BMW Malaysia dan Program Servis Berjadual Percuma). Untuk pengetahuan, model CBU pula berharga RM719k.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *