Galeri : Jom cuci mata dengan Ford Mondeo 2015 sebelum pelancarannya!

By  |  0 Comments

2015 Ford Mondeo MY preview 7

Ford Malaysia telah mengesahkan bakal melancarkan model Mondeo 2015 pada akhir bulan ini. Semalam, Ford turut mengumumkan pengambilan tempahan pra-pelancaran Mondeo baharu bermula pada satu acara prebiu khas di Bangsar Shopping Centre (BSC) mulai 1 hingga 5 April 2015.

Mondeo baharu ini dikuasakan oleh enjin 2.0L EcoBoost® berprestasi tinggi yang berupaya menghasilkan kuasa sehingga 240PS dan tork 345Nm. Ia juga dipadankan dengan transmisi automatik SelectShift enam kelajuan yang lancar. Gabungan antara enjin dan transmisi ini turut membuatkan Mondeo boleh mencatatkan penggunaan bahan api sebanyak 8L/100km.

Harga jangkaan bagi model ini ialah RM203,000, namun ia hanya boleh betul-betul disahihkan pada pelancarannya kelak. Buat masa sekarang, apa yang boleh disahihkan cuma Mondeo EcoBoost ini turut didatangkan dengan waranti selama tiga tahun atau 100,000 km serta pakej servis percuma selama tiga tahun atau 60,000 km.

Jika semalam, Infokereta.com berkongsi cerita panjang lebar mengenai Mondeo 2015, kali ini, kami membawakan galeri yang memaparkan foto-fotonya buat tatapan anda.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *