Jeep Renegade Hard Steel – Model konsep yang bakal mencuri tumpuan di Geneva

By  |  0 Comments

Jeep-Renegade-Hard-Steel-1

Selain bakal mempertontonkan model Wrangler Black Edition II di Geneva Motor Show yang bakal berlangsung esok, Jeep juga akan membawakan model konsep Renegade Hard Steel di pentas yang sama.

Dibangun berdasarkan model Renegade Trailhawk, Renegade Hard Steel memiliki ruang luaran Brushed Steel dengan hud aliran udara dan kekemasan berwarna Matte Black. Model konsep crossover ini juga menampilkan perumah cermin sisi, skid plate dan gril Mopar berwarna hitam.

Jeep-Renegade-Hard-Steel-2

Jeep turut memadankan rim aloi bersaiz 16-inci yang dibaluti tayar BF Goodrich All-Terrain pada Renegade Hard Steel ini. Malah turut melakukan penalaan yang lebih mantap buat sistem suspensinya.

Renegade Hard Steel ini juga memiliki WiFi hotspot dan skrin paparan sesentuh yang besar bagi menyokong akses beberapa servis dalam talian termasuk Deezer, TuneIn Radio, Reuters, Tom Tom LIVE, Facebook dan Twitter.

Bagi bahagian dalamannya, ia turut dilengkapi dengan tempat balutan kulit Frau, kekemasan Brushed Steel dan jahitan kontras berwarna kelabu cair.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *