Nissan 370Z NISMO Roadster tunjuk taring di Chicago

By  |  0 Comments

Nissan-370Z-NISMO-Roadster-concept-5

Chicago Auto Show yang sedang berlangsung kian rancak mempamerkan barisan model kenderaan hebat sama ada yang serba baharu atau pun diperbaharui. Ini termasuklah dengan kehadiran model konsep Nissan 370Z NISMO Roadster yang turut mencuri perhatian ramai.

Direka mengikut legasi 370Z NISMO Roadster, model konsep ini telah menampilkan bampar hadapan yang agresif, skirt sisi yang diberi penambah baikan dan spoiler belakang daripada gentian karbon. Malah ia turut menampilkan lampu pencahayaan siang LED dan rim aluminium bersaiz 19-inci dengan tayar Bridgestone Potenza S001.

Gaya sporty turut menyerap bahagian kabin dengan padanan tempat duduk sport Recaro dua-ton, jahitan kontras berwarna merah dan roda stereng balutan-ALcantara. Selain itu, ia turut menampilkan panel instrumen yang telah diberi penambah baikan, sistem audio Bose dan sistem hiburan dengan paparan bersaiz tujuh-inci.

Nissan-370Z-NISMO-Roadster-concept-18

Dijanakan oleh enjin 3.7 liter V6 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 350 hp dan tork setinggi 373 Nm, ia juga dipadankan dengan transmisi automatik tujuh-kelajuan dengan Downshift Rev Matching dan mod manual.

Bercakap tentang prestasinya, model konsep ini turut memiliki strut tower brace, brek berprestasi tinggi dan limited-slip rear differential. Malah sistem suspensinya juga telah diberi talaan-sport dengan gegelung yang lebih keras dan palang penstabil yang lebih besar.

Menurut Timbalan Presiden Perancangan Produk Nissan Amerika Utara, Pierre Loing, idea untuk menambahkan gaya, dan prestasi NISMO pada Nissan 370Z Roadster ini telah lama dirancangkan. Malah model konsep ini turut membawakan idea yang lebih bernas bagi memenuhi kehendak pengguna.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *