Honda CR-Z 2015 versi USA dilengkapi dengan supercharger kit

By  |  0 Comments

CRZ01

Honda telah mengumumkan model CR-Z 2015 sudah bersedia memasuki pasaran USA tidak lama lagi. Ia bakal dijual bermula harga $20,935.

Jentera ini dikuasakan oleh enjin 1.5 liter empat-silinder i-VTEC yang bekerjasama dengan motor elektrik. Ia turut dipadankan dengan kotak gear CVT atau manual enam-kelajuan. Kombinasi penjana kuasa ini membolehkan ia menyalurkan kuasa sehingga 130 hp pada 6,000 rpm dan tork 140 lb-ft (127 lb-ft dengan CVT) antara 1,000 dan 3,000 rpm.

CRZ_02

Ia turut dilengkapi dengan elemen standard termasuklan kamera undur, Bluetooth, kawalan suhu automatik, sistem audio dengan enam pembesar suara yang mampu menyokong format AM/FM/CD/USB, kawalan kemasukan jauh, dan juga kawalan kelajuan.

Namun pembeli boleh memilih varian EX dengan harga bermula $22,780 dan akan didatangkan dengan lampu kabus, lampu pencahayaan siang LED, cermin haba, roda stereng balutan kulit, sistem audio dengan tujuh pembesar suara 360-watt dan pedal aluminium. Manakala bagi varian tertinggi EX (berharga dari $24,280), ia turut didatangkan dengan skrin paparan sesentuh yang turut berfungsi sebagai navigasi.

CR-Z10

Honda CR-Z 2015 ini juga bakal dilengkapi dengan supercharger kit (dengan harga bermula $5,495) yang mampu memberikan kuasa tambahan 67 hp ke 197 hp. Walau bagaimana pun ia hanya untuk model manual dan boleh dipasang di pengedar Honda sendiri.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *