Alfa Romeo MiTo Junior bakal direalisasikan

By  |  0 Comments

MiTO1

Namanya diadaptasikan berdasarkan model 1966 Giulia GT 1300 Junior, Alfa Romeo telah mengumumkan bakal memproduksikan MiTo Junior tidak lama lagi. Ia telah diberikan suntikan yang lebih moden dengan penampilan bampar belakang yang sungguh sport serta paip ekzos bersalut krom.

Walau pun hanya mengalami perubahan minimum, namun penampilan baharu pada penutup cermin sisi berwarna putih, kekemasan krom sutera dan rim aloi bersaiz 17 inci dengan kekemasan putih menjadikan MiTo Junior ini sungguh bergaya sekali.

Bahagian kabinnya juga diberi suntikan yang minimum, termasuklah penggunaan tempat duduk sport balutan kulit dengan jahitan warna kontras. Malah karpet lantai model ini juga tertera perkataan “Junior” serta penampilan grafik berwarna putih pada panel instrumen yang bercirikan sporty juga banyak membantu menonjolkan imej MiTo Junior ini.

MiTO7

Selain itu, model ini juga ditampilkan dengan roda stereng balutan kulit, zon berkembar penghawa dingin dan sistem infotainmen dengan skrin paparan bersaiz lima inci.

MiTo Junior bakal hadir dengan varian enjin petrol 1.4L (78 PS), 0.9L Turbo TwinAir (105 PS), 1.4L Turbo Petrol MultiAir (140 PS) dan 1.3L JTDM (85 PS).

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *