Hyundai i20 2015 rasai tempias Paris Motor Show

By  |  0 Comments

Hyundai i20_29

Satu langkah yang bijak apabila Hyundai memperkenalkan model terbaharu bagi i20 di pentas Paris Motor Show. Walau pun ia bukanlah satu model yang dikatakan hangat, namun apabila diperkenalkan dalam kehangatan pameran automotif paling gempak ini, sedikit sebanyak tempiasnya terkena buat model 120 2015.

Menerima rekaan Fluidic Sculpture 2.0 bagi bahagian luaran, menyerlah kemodenan imejnya dengan kehadiran gril haksagon yang dipadankan bersama lampu utama LED.

Hyundai i20_2

Model hatchback ini juga memiliki garisan menaik pada bahagian sisinya dengan C-pillar yang berwarna hitam berkilauan yang mampu menimbulkan karakter tersendiri.

Walau bagaimana pun, bahagian dalam kabinnya tidak banyak perubahan namun masih mengekalkan imej yang kemas dengan penggunaan material berkualiti tinggi. Memilih kekemasan piano black dengan metalik, menjadikan imej dalaman kabin khususnya bahagian papan pemuka i20 ini lebih elegan. Papan pemuka berbentuk simetri dengan sudut lima darjah pula ditampilkan bagi memudahkan pemandu mengawal alat kawalan yang ada.

Hyundai i20_20

Selain itu, i20 ini juga tampil dengan tempat duduk balutan kulit upholstery, bumbung berkaca panoramik dan sistem infotainmen bersama skrin paparan bersaiz tujuh insi serta navigasi GPS.

Pilihan enjin bagi model ini ialah :

-Enjin petrol 1.25L 4-silinder (75 PS)
-Enjin petrol 1.4L 4-silinder (100 PS/134 Nm)
-Enjin diesel 1.1L (75 PS/180 Nm)
-Enjin diesel 1.4L (90 PS/240 Nm)
-Enjin petrol 1.0L tiga-silinder pengecas turbo (120 PS/172 Nm)

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *