Ford S-MAX 2015 bersedia ke Paris Motor Show

By  |  0 Comments

SMAX5

Model konsepnya pernah dipertontonkan di Geneva Motor Show 2013 yang lalu. Dan kini Ford mengambil keputusan untuk memperkenalkan generasi kedua S-MAX untuk tatapan dunia di Paris Motor Show 2 Oktober ini.

MPV tujuh tempat duduk ini direka dengan penuh gaya hasil ilham daripada model facelift Focus dan Fiesta. Bahagian hadapannya turut ditampilkan dengan gril radiator krom trapezoidal dan lampu utama yang lebih agresif.

Diproduksi berdasarkan platform Ford Mondeo terbaharu, S-MAX ini turut dilengkapi dengan beberapa elemen yang lebih praktikal seperti tempat duduk yang boleh dilipat secara elektronik yang pertama dalam kelasnya, beg udara sisi di bahagian tempat duduk barisan ketiga, roda stereng yang boleh dilaras secara elektronik dan tempat duduk hadapan yang turut disertakan dengan pengurut berhaba panas serta sejuk.

SMAX4

Mengenai sudut mekanikalnya, ia masih belum didedahkan namun dipercayai bakal dijanakan oleh enjin diesel 2.0 liter TDCI yang mampu menghasilkan kuasa maksimum sehingga 118 hp. Ia juga bakal dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan. Ford juga dikatakan bakal menghadirkan varian yang lebih berkuasa yang mampu menghasilkan kuasa 148 hp dan 177 hp dengan unit yang sama, serta dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan atau automatik klac-berkembar.

SMAX1

Bagi varian petrol pula, kemungkinan besar model tersebut bakal dipadankan dengan enjin 1.5 liter EcoBoost yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 158 hp dan enjin 2.0 liter EcoBoost pula 237 hp.

Malah model S-MAX baharu ini juga dijangka dipacu oleh pacuan empat roda buat pertama kalinya.

Perician mengenai S-MAX ini hanya akan didedahkan sepenuhnya pada hari pembukaan Paris Motor Show.

S-MAX juga dijangka mula berada di pasaran pada musim panas 2015 ini dengan harga sekitar 30,000 EUR (24,000 pounds).

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *