Audi AG sah ambil alih francias di Malaysia

By  |  0 Comments

Audi

Kumpulan DRB-Hicom telah mengesahkan Audi AG akan mengambil alih urus niaga penjualan dan pengedaran jenama tersebut di negara ini. Walau bagaimana pun DRB-Hicom akan kekal sebagai pengedar utamanya, menurut laporan Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Pengarah Kanan Kumpulan, Pengedaran dan Pembuatan DRB-Hicom, Datuk Radzaif Mohamed, perubahan ini bukanlah suatu perkara yang mendadak, sebaliknya telah dibincangkan sejak DRB-Hicom menerima hak pengedaran eksklusif dari Audi AG pada tahun 2009.

Malah DRB-Hicom yang kekal sebagai pengedar utamanya akan terus menyediakan peruntukan bagi mempromosi, memasar dan membina jenama Audi yang dilaporkan mengalami peningkatan jualan di Malaysia. Walau bagaimana pun, terpulang pada Audi AG untuk menetapkan tarikh perjanjian berkenaan dengan hak pengedaran eksklusif itu ditamatkan.

Dalam masa yang sama, Radzaif turut mengesahkan, pihaknya akan terus melancarkan model-model baharu pada tahun ini dan tahun hadapan termasuklah Audi A3, A6, A8 dan A4.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *