Nissan Murano 2015 bersedia untuk dipertontonkan

By  |  0 Comments

murano2

Awal April lalu, Nissan telah video pengenalan bagi model baharu SUV Murano 2015. Model sebenarnya telah pun siap sedia dipertontonkan di New York Auto Show 2014 ini.

Tampil dengan rekaan luaran yang tampak gagah dengan bahagian hadapan V-Motion, lampu utama berbentuk boomerang dan bumbung seakan ‘terapung’. Namun ada pemerhati dunia automotif global berpendapat, penampilan belakang Murano 2015 ini ‘kurang teratur’ dengan lampu belakang LED yang seakan tidak bersesuaian bagi melindungi D-pillar.

Namun penampilan bumbung panormik, lampu utama LED dan rim aloi aluminium bersaiz 20 inci memperkemaskan lagi gaya luaran Murano ini.

murano5

Manakala bahagian kabinnya tampil premium dengan rekaan serba moden. Memadankan tempat susuk “Zero Gravity”, kekemasan kayuan dan metalik menambahkan cita rasa dalaman Murano. Ia juga tampil dengan butang penghidup enjin, sistem kawalan penghawa dingin berkembar dan skrin paparan bersaiz tujuh inci pada kluster instrumen.

Nissan juga turut menawarkan pilihan tambahan lain seperti material premium kulit upholstery, penyejuk/pemanas untuk tempat duduk hadapan dan sistem audio Bose.

murano14

Bagi prestasi yang tidak menghampakan, Murano 2015 ini dijanakan oleh enjin 3.5 liter V6 yang mampu menghamburkan kuasa maksimum 260 hp dan tork puncak 325 Nm.

Ia juga digerakkan dengan transmisi Xtronic yang mampu dipadankan dengan sistem pacuan semua roda.

Nissan menjangkakan bakal melancarkan model SUV ini untuk pasaran global penghujung tahun ini dan harganya juga akan diumumkan kelak.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *