Mercedes SLC 2017 lebih impresif

By  |  0 Comments

Mercedes-Benz SLC, R 172, 2015

Mercedes sentiasa gigih mencipta model kenderaan yang tampil dengan penuh keterujaan. Terbaru, Mercedes bakal memperkenalkan model roadster iaitu Mercedes SLC 2017 yang bakal ditampilkan di North American International Auto Show (NAIAS) bulan hadapan.

Tampil dengan imej yang lebih impresif, model facelift dan penamaan semula bagi versi SLK, SLC ini ditampilkan dengan bampar hadapan baharu, gril berlian yang diberi penambah baikan, lampu utama dengan rekaan baharu yang disambungkan terus ke lampu nyalaan siang LED.

Mercedes-Benz SLC, R 172, 2015

Malah bahagian belakangnya juga ditampilkan dengan bampar yang lebih sporty, lampu belakang LED dan juga sistem ekzos berkembar yang direka semula.

Mercedes SLC 2017 ini juga dilengkapi dengan bumbung yang boleh dibuka/ditutup walau ketika kenderaan sedang bergerak selaju 40 km/j.

Mercedes-Benz SLC, R 172, 2015

Manakala bahagian kabinnya turut menerima suntikan perubahan yang agak besar, termasuklah roda stereng sport baharu, kekemasan aluminium dengan inpsirasi material gentian karbon.

Mercedes turut menambah baik kekemasan kulit upholstery Nappa, memberikan sistem hiburan baharu COMAND dengan paparan resolusi tingi bersaiz tujuh-inci.

Untuk pasaran Amerika Syarikat, dua pilihan enjin bakal ditawarkan. Untuk SLC300, ia ditampilkan dengan enjin 2.0 liter empat-silinder pengecas turbo yang mampu menyalurkan kuasa sehingga 241 hp dan tork 369 Nm.

Ia juga dipadankan dengan transmisi automatik sembilan-kelajuan yang mampu memacu jentera ini dari 0-100 km/j dalam hanya 5.7 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 209 km/j.

Mercedes-Benz SLC, R 172, 2015

Manakala bagi varian Mercedes-AMG SLC43, ia digandingkan dengan enjin 3.0 liter V6 turbo-berkembar yang menghamburkan kuasa sehingga 362 hp dan tork 520 Nm. Walau pun ia sedikit kurang berkuasa berbanding model SLK55 AMG, namun Mercedes-AMG SLC43 ini mampu dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 4.6 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum sehingga 250 km/j.

Mengenai prestasinya, SLC ini turut digandingkan dengan sistem standard DYNAMIC SELECT dengan pilihan mod Comfort, Sport, Sport+, Eco dan Individual. Sistem ini memodifikasi enjin, transmisi, stereng dan pelarasan suspensi.

SLC turut menampilkan kamera pandang belakang, dan sistem baharu Bantuan Brek Aktif yang mampu memberikan amaran kepada pemandu sekiranya pelanggaran tidak dapat dielakkan. Jika pemandu gagal bertindak, sistem ini secara automatik akan membrek atau mengurangkan kelajuan bagi mengelakkan pelanggaran teruk.

Mercedes SLC 2017 ini bakal dipasarkan di USA pada musim bunga hadapan dan harganya bakal diumumkan menjelang pelancarannya.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *