Konsep Hazumi gambaran bagi generasi terbaharu Mazda2?

By  |  0 Comments

Mazda Hazumi

Minggu lalu Mazda telah mengumumkan bakal mempamerkan model generasi terbaharu dengan konsep Hazumi di Geneva Motor Show awal Mac ini.

“Hazumi” yang bermaksud “spring up” atau “bound” dalam bahasa Jepun ini bakal menjadi gambaran pertama bagi kenderaan sub-kompak keluaran Mazda yang kemungkinan besar bakal diperkenalkan tahun hadapan.

Semalam Mazda telah mendedahkan pula lakaran penuh mengenai konsep Mazda Hazumi ini. Ia seakan memberikan gambaran jelas tentang model terbaharu ini.

Dengan reka bentuk luaran yang begitu menyerlah, kombinasi lampu utama LED dengan jeriji yang tampil sporty ternyata sungguh sepadan. Ditambah pula dengan spoiler bahagian hadapan, rim aloi yang nampak agresif, skirt sisi aerodinamik, bumbung berwarna hitam, spoiler belakang dan elemen-elemen luaran lain pasti membuatkan model ini pasti bakal menerima perhatian ramai kelak.

Dikatakan sebagai model Mazda2 generasi baharu, Mazda turut meramalkan golongan wanita sebagai pembeli sasarannya. Dan kemungkinan besar ia akan mula diproduksi pada musim panas tahun 2015 akan datang.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *