Perodua buka pusat jualan di Sri Aman

By  |  0 Comments

IMG_0135

Perodua baru sahaja melancarkan pusat 3S terkini yang terletak di Sri Aman, Sarawak. Dikendalikan oleh pengedar bertauliah, Gamma Automobile Sdn Bhd, pembukaan pusat 3S ini dilihat sebagai salah satu rancangan untuk mengembangkan rangkaian edaran di seluruh negara.

“Sri Aman berpotensi untuk membangun dan kami percaya Gamma Automobile merupakan rakan kerjasama yang tepat di dalam rancangan mengembangkan Perodua di Sarawak. Kami merancang meningkatkan sumbangan Sabah dan Sarawak dalam jualan keseluruhan kepada 20 peratus berbanding 13 peratus sekarang dalam tempoh lima tahun,” ujar Presiden & CEO Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh ketika majlis pelancaran pusat 3S ini.

Untuk empat bulan pertama 2015, Perodua menjual 74,700 kenderaan merangkumi kira-kira 35 peratus daripada jumlah keseluruhan industri dengan Sabah dan Sarawak menyumbang 9,800 unit atau 13 peratus, daripada jumlah itu, sebanyak 5,600 unit dijual di Sarawak.

Perodua berkata, 638,508 pemilik kenderaan menggunakan pusat penyelenggaraannya dalam tempoh empat bulan pertama tahun ini, naik 0.4 peratus daripada 636,205 bagi tempoh sama tahun lepas.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *