Hyundai India sebar foto i20 Active sebelum dilancarkan

By  |  0 Comments

Hyundai-i20-Active-35

Sebelum melunaskan pelancarannya yang dijangka berlangsung pada minggu ini, Hyundai India telah menyebarkan foto i10 Active untuk tatapan umum.

Ia merupakan versi yang dipertingkatkan daripada model i20 supermini, tetapi Active 10mm lebih panjang, 26mmlebih lebar dan 50mm lebih tinggi dari model standard. Manakala jarak roda dan kapasiti ruang kargo masih kekal.

Bagi binaannya, ia menerima padanan lapisan plastik di sekeliling gerbang roda, skirt sisi dan bahagian bawah bampar.

Memberikan imej yang lebih maskulin, Hyundai turut memadankan i20 Active ini dengan bentangan pacuan roda-hadapan baharu, namun masih menggunakan enjin dan kotak gear yang sama dengan model standard. Ia juga dipadankan dengan rim aloi bersaiz 16-inci, lampu pencahayaan siang LED, lampu selekoh dan roof rail.

Pada bahagian kabinnya pula, ia dilengkapi dengan penghawa dingin automatik, pedal aluminium, corong udara pada tempat duduk belakang, tema kabin dengan pilihan Tangerine Orange atau Aqua Blue, kemasukan tanpa kunci, butang penghidup enjin, port USB & AUX, sambungan Bluetooth, dan storan berkapasiti 1GB.

Selain itu, sistem bunyi dengan lapan pembesar suara, tempat duduk pemandu boleh laras, beg udara di bahagian hadapan dan tempat penyimpanan barangan di hadapan juga ditampilkan.

Hyundai i20 Active ini bakal dipasarkan di India terlebih dahulu, manakala untuk Eropah dan lain-lain negara masih belum ada kepastian.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *