Hyundai Veloster Turbo facelift telah dilancarkan di Korea Selatan – Miliki 7-kelajuan DCT

By  |  0 Comments

hyundai-veloster-refresh-018-1

Hyundai Veloster Turbo telah pun menerima pembaharuan gaya dan penambah baikan mekanikal bagi model facelift yang dilancarkan di Korea Selatan baru-baru ini.

Hanya mengalami sedikit perubahan kecil bagi imej luarannya termasuklah kekemasan perak pada bahagian gril hadapan, rekaan rim aloi yang lebih segar, grafik lampu utama yang diperbaharui dan sedikit penambah baikan pada lampu kabus.

Sementara pada bahagian kabinnya pula, terdapat tempat duduk sporty baharu yang ditampilkan dengan tiga warna kekemasan sebagai pilihan.

hyundai-veloster-refresh-028-1

Sebenarnya perubahan kecil pada imej yang ditampilkan oleh Hyundai Veloster Turbo ini tidaklah begitu mengujakan sangat. Tetapi bahagian mekanikal yang diberi penambah baikan pastinya mampu meledakkan lagi adrenalin. Di mana jentera ini turut ditawarkan dengan kotak gear klac-berkembar (DCT) tujuh-kelajuan yang pastinya menghangatkan lagi prestasinya.

DCT ini cukup responsif dengan kerjasama enjin 1.6 liter T-GDi empat-silinder pengecas turbo yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 204 hp. Kotak gear ini turut terdapat pada Sonata Eco untuk pasaran US dan juga model facelift bagi i30 dan i40.

Selain itu, Veloster Turbo ini juga dilengkapi dengan engine sound equalizer yang membenarkan pemandu memilih dari satu hingga enam bunyi enjin yang menjadi pilihan.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *