Audi Q3 2015 lebih berkuasa

By  |  0 Comments

Audi RS Q3_8

Akhirnya Audi sudah pun bersedia untuk memperkenalkan model Q3 versi facelift tidak lama lagi.

Tidak banyak perubahan kosmetik yangdilakukan, melainkan ditampilkan gril hadapan trapezoidal dengan bingkai tunggal yang lebih tajam dan lampu utama xenon yang telah diperkemaskinikan. Sementara itu, lampu pencahayaan siang LED dan lampu utama LED juga diberikan sebagai pilihan bagi pelanggan yang mahukannya.

Bagi Audi Q3 ini, ia bakal ditawarkan dengan enjin tiga TSFI dan tiga TDI empat silinder yang masing-masing memiliki pengecas turbo.

Bagi varian enjin 2.0 liter, ia boleh menjanakan kuasa sehingga 220 hp. Manakala bagi varian RS Q3 pula, ia ditampilkan dengan enjin 2.5 liter pengecas turbo lima-silinder yang mampu memberikan kuasa sehingga 340 hp dan tork 450 Nm dengan sistem Quattro AWD bersama transmisi S Tronic tujuh-kelajuan.

Ia membolehkan jentera ini mencatat kelajuan sehingga 100 km/j dalam tempoh hanya 4.8 saat. Manakala kelajuan maksimum yang boleh direkodkan ialah 250 km/j. Setanding dengan kuasa yang dihamburkan, Audi turut mengaplikasikan sistem ekzos RS bagi memberikan bunyi yang lebih meledakkan adrenalin.

Audi Q3 ini dijangka mula dipasarkan pada Februari 2015 dengan harga asas €29,600, serta €56,600 bagi varian RS Q3.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *