McLaren 675LT bakal mengaum di Geneva Motor Show 2015

By  |  0 Comments

McLaren telah mendedahkan nama bagi produk terbaharu mereka yang akan dipertontonkan di Geneva Motor Show 2015 yang bakal berlangsung pada Mac ini.

Akan bersama-sama dengan model 650S dan 625C, McLaren menamakan model baharu ini sebagai 675LT (Longtail) yang dijanjikan sebagai “jentera paling ringan, paling pantas dan versi paling asli dalam rangkaian”.

McLaren 675LT ini juga dikatakan bakal membawakan elemen aerodinamik yang lebih optimum dan turut lebih ringan bagi memberikan ledakan prestasi yang lebih berkuasa.

mclaren675lt_wheel_01

McLaren telah mengesahkan jentera ini mampu menghamburkan kuasa sehingga 675 hp hasil padanan enjin 3.8 liter twin-turbo. Malah ia juga tampil dengan imej yang lebih bertenaga dan ‘seksi’ dengan kerangka yang telah diberi rekaan semula termasuk bahagian belakangnya hasil tribute terhadap model F1 GTR Long Tail 1997. Ia juga turut dipadankan dengan corong udara sisi.

Perician lanjut mengenai jentera 675LT ini akan didedahkan pada awal Mac ini.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *