Isu tambah nilai Touch ‘n Go dikenakan GST adalah palsu

By  |  0 Comments

Screen Shot 2015-12-23 at 7.43.10 PM

Penyebaran entri seorang individu menerusi Facebook mengenai tambah nilai Touch ‘n Go yang mendakwa ia bakal dikenakan GST mulai 1 Januari 2016 ini ini telah disangkal oleh pihak Touch ‘n Go Malaysia sendiri.

Menurut Touch ‘n Go Malaysia, GST tidak dikenakan ke atas amaun tambah nilai.

Sebaliknya, GST dikenakan ke atas RM0.50 caj perkhidmatan tambah nilai oleh ejen seperti peniaga runcit, stesen minyak atau pihak bank yang terlibat (untuk tambah nilai automatik kad Zing & tambah nilai di ATM & CDM).

Menerusi laman Facebook rasminya, Touch ‘n Go Malaysia juga berkata, perkhidmatan tambah nilai ‘tanpa caj’ terdapat di Hab Touch ‘n Go, Touch ‘n Go SPOT, lorong tambah nilai di plaza tol, semua stor Tesco Malaysia, semua kedai serbaneka di Watsons Malaysia, KK Super Mart, Guardian Malaysia, stesen minyak Petronas yang terpilih, Kiosk Layan Diri (SSK), ATM dan CDM (CIMB sahaja).

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *