Tarif baharu insurans kenderaan bermula 15 Februari 2014

By  |  0 Comments

Dengan objektif mahu mengimbangi kerugian yang ditanggung oleh syarikat insurans, pihak kerajaan telah berusaha menyemak tarif insurans premium secara berkala bermula pada tahun 2012 lalu. Di mana tarif insurans premium ini telah meningkat secara berperingkat pada tahun 2012 sehingga 2015 akan datang.

Pihak kerajaan mensasarkan untuk mengeluarkan rangka kerja bagi pelan pentakrifan insurans premium kenderaan pada tahun 2016 iaitu kadar premium akan bergantung pada jenis kenderaan, pemilikan dan juga perbezaan potensi kadar di antara syarikat insurans. Oleh sebab itu, peningkatan kadar insurans premium saban tahun dari tahun 2012 adalah bagi mengelakkan kadar pelan pentakrifan 2016 tidak terlalu mendadak.

pt1

Tarif baharu bagi tarif insurans premium bagi tahun 2014 ini telah pun dikeluarkan baru-baru ini dan efektif bermula 15 Februari akan datang.

PT2

PT3

Berikutan kadar kenaikan tarif insurans premium ini, pastinya ia turut mempengaruhi peningkatan kos sara hidup pemilik kenderaan termasuklah jika terpaksa menggunakan perkhidmatan trak tunda sekiranya kenderaan mengalami kerosakan atau pun kemalangan.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *