Mitsubishi Lancer Evolution X Final Concept bakal dipertontonkan di Jepun

By  |  0 Comments

mitsubishi-lancer-evo-x-2-e1419818545479

Pada November lalu, Mitsubishi telah mengumumkan bakal pengganti model terakhir Lancer dan baru-baru ini pengeluar jenama kenderaan terkemuka Jepun ini merancang untuk mempertontonkan model konsep Lancer Evolution X Final di Tokyo, Jepun pada bulan hadapan.

Ia bukan sekadar model konsep biasa, Lancer Evolution X Final ini bakal ditampilkan dengan rim aloi RAYS bersaiz 19-inci yang dibaluti tayar Yokohama Volk Racing G25, dan kekemasan krom berkilat pada bahagian bumbung dan spoiler belakang.

mitsubishi-lancer-evo-x-final-concept-e1419818598457

Di bawah hudnya, terbentang enjin berkapasiti 2.0 luter dengan pengecas turbo baharu oleh HKS, corong pengambilan udara, sistem ekzos dan unit kawalan enjin (ECU) baharu. Enjin ini mampu menghasilkan kuasa sehingga 480 hp dan dipadankan dengan kotak gear manual lima-kelajuan.

Bagi kestabilan dan pengendalian yang lebih mantap, Lancer Evolution X Final ini turut menerima penalaan suspensi sport HKS baharu.

Ia dijadual bakal dipertontonkan di Tokyo Auto Salon yang berlangsung dari 9 hingga 11 Januari 2015 ini.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *