Honda Spirior Concept ditayangkan di Auto China 2014

By  |  0 Comments

spirior-beijing-2-850x424

Satu lagi penampilan baru peringkat global yang dilaksanakan oleh Honda di Beijing ialah menayangkan model sport sedan Spirior Concept serba baharu. Model produksinya dijangka bakal mula berada di pasaran China sebelum 2014 melabuhkan tirainya.

Dongfeng Honda Automobiles yang bertanggungjawab memasarkan model Spirior sedia ada di China sejak tahun 2009. Untuk generasi baharu ini, konsepnya sedikit konservatif namun menampilkan banyak elemen dengan gaya agresif termasuklah bampar hadapan yang lebih sporty, skirt tepi aerodinamik dan jaringan jeriji. Malah sedan ini juga hadir dengan lampu utama LED, kekemasan berwarna hitam dan juga rim aloi yang tampil sporty.

spirior-cam-2a-850x427

Menurut Honda, Spirior baharu ini akan tampil dengan perubahan yang lebih signifikan termasuk daripada segi rekaan dalaman, prestasi yang lebih dinamik dan teknologi yang ditampilkan terutamanya yang melibatkan aspek keselamatan. Malah model produksinya juga diyakini bakal memberikan ‘kepuasan dan kegembiraan di dalam pemanduan’ serta dijadikan sebagai penanda aras bagi kategori ‘sporty sedan’.

spirior-cam-3a-850x438

Namun tidak banyak maklumat mengenai model ini, apa pun difahamkan ia bakal dipadankan dengan enjin 2.4 liter DI dan transmisi klac-berkembar lapan kelajuan.

Foto oleh Kwek Chai Li

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *