UMW Toyota Motor buka fasiliti baharu di Sabah

By  |  0 Comments

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Demi para pelanggan setia di Sabah, UMW Toyota Motor baru saja membuka fasiliti baharu di negeri berkenaan iaitu UMW Toyota Motor Sabah Integrated Quality Hub (SIQH).

Terletak di Taman Perindustrian Kota Kinabalu (KKIP), SIQH seluas 8.6 ekar telah pun memulakan operasinya pada November lalu. Dengan kos pelaburan sebanyak RM36 juta, SIQH ini merupakan fasiliti yang mengendalikan pemeriksaan kualiti pada semua kenderaan sebelum ia dihantar kepada para pelanggan.

SIQH mampu menyimpan kapasiti maksimum sehingga 1,000 kenderaan dalam satu masa dan ini membantu pihak UMW Toyota Motor menerusikan komitemen menghantar kenderaan dengan kualiti terbaik kepada para pelanggan.

Malah SIQH turut mengikut standard yang ditetapkan oleh pihak Toyota termasuk Toyota Production System (TPS). Antara fungsi SIQH ialah Pemeriksaan Pra Penghantaran (PDI), Gudang Penyimpanan, Servis Pra Penghantaran dan Pemeriksaan Kualiti Akhir.

Timbalan Pengerusi UMW Toyota Motor, Akio Takeyama, berkata, “Kepuasan pelanggan adalah keutamaan kami. Justeru, pembukaan SIQH ini dilihat mampu meneruskan peningkatan perkhidmatan yang diperlukan. Malaysia Timur merupakan pasaran paling penting bagi kami, justeru pembukaan SIQH ini dilihat mampu mengembangkan operasi hab kami.”

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *