Infiniti Q50 2016 tampil dengan penjana kuasa baharu

By  |  0 Comments

2016 Infiniti Q50

Selain bakal mempamerkan model baharu QX60 2016, jenama kenderaan premium Jepun ini turut memperkenalkan Infiniti Q50 2016.

Ia ditampilkan dengan enjin serba baharu iaitu 3.0 liter V6 turbo-berkembar yang mampu menghamburkan kusa sehingga 300 hp dan tork puncak 400 Nm.

Jika ia tidak cukup impresif, Infiniti turut memberikan pilihan varian dengan enjin yang sama tetapi telah ditala khas bagi menyalurkan kuasa sehinga 400 hp dan tork puncak 475 Nm.

Infiniti's new 3.0-liter V6 twin-turbo engine

Selain itu, Infiniti turut menawarkan varian yang lebih ekonomi iaitu enjin 2.0 liter turbocharged empat-silinder dengan kuasa 208 hp dan tork 350 Nm.

Bukan itu sahaja, penjana kuasa hibrid juga ditawarkan dengan enjin 3.5 liter V6, motor elektrik dan bateri lilthium-ion. Kombinasi itu mampu menghasilkan kuasa sehingga 360 hp.

2016 Infiniti Q50

Kesemua enjin turut dipadankan dengan transmisi automatik tujuh-kelajuan dengan mod penukaran manual dan pedal penukar gear di belakang stereng. Malah enjin ini juga boleh dipadankan dengan sistem pacuan semua-roda sebagai pilihan.

Selain enjin baharu, Q50 2016 ini turut menampilkan sistem Direct Adaptive Steering yang telah diberi penambah baikan bagi pengendalian yang lebih mantap. Malah sistem suspensinya juga telah diberi talaan semula, dipadankan dengan palang penstabilan yang baharu serta sistem Dynamic Digital Suspension.

2016 Infiniti Q50

Mengenai gaya yang ditampilkan, tidak banyak perubahan yang dilakukan. Namun bagi varian enjin 3.0 liter V6 turbo-berkembar dengan kuasa 400 hp, ia dipadankan dengan paip ekzos khas dan roda aluminium unik bersaiz 19-inci dengan tayar prestasi tinggi.

Perubahan di dalam kabin juga agak terhad, namun ia ditampilkan dengan Premium Plus Package baharu dengan penambahan pelarasan roda stereng, tempat duduk belakang yang boleh dilipat, tempat duduk hadapan dan roda dengan fungsi haba panas.

Pakej ini juga termasuk dengan cermin anti-silau, sokongan belakang bagi tempat duduk pemandu dan sistem hiburan Infiniti InTouch bersama navigasi GPS.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *