Datuk Lukman Ibrahim letak jawatan?

By  |  1 Comment

SuprimaSP14

Beberapa hari yang lalu, bertebaran desas-desus mengenai orang No.2 paling penting dalam Proton iaitu Datuk Lukman Ibrahim telah meletak jawatan serta-merta. Ini merupakan kali kedua beliau yang memegang jawatan sebagai Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton menarik diri buat kali kedua dalam tempoh tidak sampai setahun.

Pelbagai spekulasi telah timbul dan menjadi berita hangat yang turut dipaparkan oleh beberapa akhbar utama di negara ini termasuklah Utusan Malaysia dan Sinar Harian. Namun sehingga kini, pihak Proton masih belum mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara ini.

Pada akhir Julai tahun lepas, beliau turut membuat keputusan untuk melepaskan jawatan yang dipegang atas alasan peribadi dan kehendaknya sendiri. Namun pada Oktober tahun yang sama iaitu menjelang pelancaran model Proton Suprima S, beliau muncul kembali bersama Proton. Ketika itu, apabila ditanya oleh pihak media mengenai peletakan jawatannya dan kemudian kembali ke pangkuan Proton, Datuk Lukman hanya memberikan penjelasan ringkas iaitu khidmatnya masih diperlukan oleh Proton.

Namun untuk peletakan jawatan kali kedua ini, pihak Proton masih mengunci mulut tanpa mengeluarkan sebarang komen ketika ditanya mengenai perkara ini.

Menurut rekod, Datuk Lukman dilantik sebagai Timbalan CEO Proton pada 1 Mei 2012 iaitu sejurus selepas DRB-Hicom mengambil alih kepimpinan pengurusan Proton sepenuhnya.

Jika perkhabaran ini sahih, agak-agak siapakah yang bakal menggantikan posisi beliau di dalam Proton? Tunggu sajalah jawapan dari Proton.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *