Volkswagen AG lantik CEO baharu

By  |  0 Comments

VW_NEW_CEO

Lembaga Pengarah Volkswagen telah sebulat suara melantik Matthias Muller, 62 tahun, sebagai Ketua Pegawai Ekseskutif (CEO) baharu bagi Volkswagen AG.

Pelantikan ini adalah efektif serta-merta dan Muller diberi tanggungjawab menggantikan Prof. Dr. Martin Winterkorn yang meletakkan jawatan baru-baru ini akibat skandal DieselGate.

Dalam kenyataannya, Muller berkata, “Tugas paling segera yang perlu saya lakukan ialah mendapatkan semula kepercayaan orang ramai terhadap Volkswagen Group. Malah saya juga harus memastikan pasukan kami dapat mengatasi skandal ini dengan lebih telus serta mengimplementasikan standard kerajaan untuk industri ini.”

Sebelum ini Muller pernah berkhidmat dengan AUDI AG dan Porsche AG. Kontraknya sebagai ahli lembaga pengarah Volkswagen AG akan berakhir pada Februari 2020.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *