Infiniti QX70S tampil dengan imej ‘jiwa budak jahat’

By  |  0 Comments

QX70S ext

Infiniti QX70S telah pun diperkenalkan di pasaran tempatan dan dijangka mampu menarik perhatian ramai terutamanya penggemar SUV premium.

Kali ini, Infiniti telah ‘melupakan’ seketika gaya penuh mewah dan sofistikated, sebaliknya memberikan imej ‘jiwa budak jahat’ pada modl QX70S ini. Apatah lagi ia diperkayakan dengan kekemasan krom gelap, namun masih kelihatan macho umpama kereta sport.

QX70S ditampilkan dengan reka bentuk baharu dengan bonet yang panjang, aliran garis dan badan yang tegap dengan sentuhan kesenian pereka bentuk.

QX70S ext2

Kemasan warna krom gelap digunakan pada hiasan di bahagian gril, keliling lampu kabus, liang-liang udara sisi, sisi pintu dan pintu but, sekali gus menyerlahkan kontur badan yang tegap dan adanya potongan dengan kemasan teknikal yang melengkapkan ciri-ciri menggoda QX70S.

Lampu hadapan dilengkapkan dengan kemasan kabus asap yang baharu, manakala roda aloi 21 inci 6-jejari berwarna hitam dipadankan dengan rel bumbung dan cermin sisi yang berwarna hitam.

Tema reka bentuk QX70S turut diserlahkan ke bahagian kabin dengan kemasan lakuer hitam pada konsol tengah dan jahitan ungu di tempat duduk, stereng, tempat letak tangan dan panel pintu.

interior (1)

Dengan elemen mewah yang standard dalam versi QX70S serba baru ini, ciri-ciri mewah kabin QX70S telah dipertingkatkan, sementara tumpuan dan kawalan pemandu masih dikekalkan.

Ia turut ditampilkan dengan sistem bunyi Bose 11 pembesar suara, navigasi HDD, skrin paparan sentuhan 8-inci, pengesan suara, Kawalan Kelajuan Pintar, Amaran Penukaran Lorong, Bantuan Brek Pintar dan Amaran Pelanggaran.

Kuasa, tindak balas dan ketangkasan adalah ciri-ciri pemanduan QX70S. Pemanduan QX70S terbukti atas jalan yang berliku dan mencabar. Enjin V6 yang sangat berkuasa, dikendalikan secara seimbang dengan Continuous Damping Control (CDC), stereng yang peka dan kawalan gear. Kawalan gear dibantu oleh penganjak pedal magnesium Infiniti pada turus stereng menjamin kepuasan setiap kali memandu.

Dijanakan oleh enjin 3.7 liter V6, ia mampu menghamburkan kuasa sehingga 320 hp dan tork 360 Nm. Enjin aspirasi-natural VVEL ini turut dipadankan dengan transmisi automatik tujuh-kelajuan dan sistem pacuan semua-roda.

QX70S baharu ini boleh dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 6.8 saat dan kelajuan maksimum yang tercatat pula ialah 235 km/j.

Infiniti QX70S 3.7L sudah pun berada di bilik pameran Infiniti dengan harga atas jalan RM470,000 ( bagi pendaftaran persendirian).

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *