Honda Civic generasi ke-10 bakal dipertontonkan di peringkat global 16 Sept ini

By  |  0 Comments
Model konsep Honda Civic

Model konsep Honda Civic

Honda bakal mempertontonkan model generasi ke-10 Honda Civic bagi peringkat global pada 16 September ini di Detroit dan Los Angeles.

Pada April lalu, model konsep bagi Civic ini telah dipertontonkan di New York Motor Show 2015. Ia digambarkan sebagai “ultra-sporty Civic Concept” dengan menampilkan gaya baharu bagi Civic 2016. Ia juga dikatakan bakal ditawarkan dengan beberapa varian iaitu Sedan, Coupe, Si, hatchback dan paling penting, Type R.

Dan kemungkinan besar, ia juga bakal dipamerkan di Los Angeles Auto Show pada hujung November ini.

Menurut sumber, model modifikasi bagi coupe pula akan dilancarkan pada akhir 2015 atau awal 2016.

Difahamkan, Civic baharu ini akan lebih panjang berbanding model terdahulu. Ia juga mungkin dipadankan dengan enjin turbo 1.5 liter empat-silinder baharu yang digandingkan dengan kotak gear manual enam-kelajuan dan CVT baharu.

Manakala beberapa sistem keselamatan dan bantuan pemanduan termasuklah Amaran Penukaran Lorong, Kawalan Kelajuan Adaptif serta Kamera Pandang Belakang Pelbagai-Sudut.

Model konsep Honda Civic

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *