Lexus IS 200t bersedia takluk dunia – Hamburan kuasa 245hp & 350 Nm

By  |  0 Comments

Lexus_IS_200t_1

Lexus telah pun memperkenalkan model baharu IS 200t secara rasminya dan bersedia menakluki dunia pada penghujung tahun ini.

IS 200t menampilkan enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 245 hp dan tork puncak 350 Nm. Ia turut dipadankan dengan transmisi Sport Direct Shift lapan-kelakuan yang membolehkan jentera ini dipacu dari 0-100kmkm/j dalam hanya 7.0 saat dan kelajuan maksimum pula boleh dicatat sehingga 230 km/j. Lexus turut mendakwa penggunaan bahan api bagi jentera ini adalah sekitar 7.0L/100 km.

Walau bagaimana pun, Lexus masih belum mendedahkan perician selanjutnya mengenai IS 200t ini dan ia dijangka memasuki pasaran Eropah mulai September. Bagi pasaran Malaysia pula, ada perkhabaran yang mengatakan ia bakal dipasarkan menjelang suku ke-tiga tahun ini.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *