Alfa Romeo Giulia lebih tampan

By  |  0 Comments

Alfa_romeo_Giulia_1

Digambarkan sebagai “salah satu contoh penuh kecemerlangan dalam automotif”, Alfa Romeo telah pun mempertontonkan model Giulia Quadrifoglio secara perdana semalam.

Tampil dengan rekaan hadapan yang lebih agresif dengan gril besar dan Active Aero Splitter yang mampu “melonjakkan lagi prestasi tertinggi dan kawalan cengkaman terbaik pada kelajuan yang tinggi”. Malah ia turut dipadankan dengan lampu utama yang lebih langsing, corong udara pada hud dan corong dapra hadapan.

Alfa_romeo_Giulia_4

Giulia turut diserlahkan dengan skirt sisi yang penuh aerodinamik bersama garisan berkarakter serta rim aloi yang sungguh menarik perhatian. Bahagian belakangnya pula dilengkapi dengan peresap dan empat corong paip sistem ekzos.

Bahagian dalamannya masih belum didedahkan sepenuhnya tetapi difahamkan ia dipadankan dengan roda stereng yang lebih kecil dan kekemasan dalamannya dihiasi dengan material premium termasuk kekayuan dan gentian karbon.

Dijanakan oleh enjin pengecas turbo enam-silinder yang mampu memberikan kuasa sehingga 510 PS, Giulia ini mampu dipacu dari 0-100 km/h dalam hanya 3.9 saat. Tidak banyak perincian spesifikasi yang didedahkan, kena tunggu perkembangan selanjutnya dari Alfa Romeo.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *