DBKL cadang untuk kurangkan ruang parkir di sekitar ibu kota

By  |  0 Comments

carpark

Bagi menggalakkan penggunaan pengangkutan awam, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bercadang untuk mengurangkan jumlah ruang parkir di sekitar ibu kota.

Menurut Datuk Bandar Kuala Lumpur, Datuk Seri Ahmad Phesal Talib, dengan cara ini juga diharap dapat memupuk budaya pejalan kaki di kalangan penduduk bandar, laporan TheSun.

Walau bagaimana pun, Ahmad Phesal tidak menyatakan lebih lanjut mengenai kawasan yang terbabit dengan pengurangan ruang parkir seperti mana yang dicadangkan.

“Kami turut berharap dengan langkah ini dapat meningkatkan lagi penggunaan pengangkutan awam, terutamanya Transit Aliran Ringan (MRT) yang dijangka siap pada 2016 ini,” ujarnya.

Malah beliau turut berkata, penggunaan kereta oleh penduduk di bandar ini adalah tinggi, dan sekali gus menyumbang pada kesesakan lalu lintas.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *