Toyota Hilux Revo menanti detik penampilan perdana

By  |  0 Comments

Toyota-Hilux-Revo-2016-1

Toyota Thailand telah menayangkan video pengenalan buat model pikap Hilux 2016 yang turut digelar “Hilux Revo”.

Bakal melakukan penampilan perdana peringkat global pada 21 Mei ini, Hilux Revo ini dikatakan bakal dipadankan dengan enjin baharu seperti mana yang pernah didedahkan di Vienna Motor Symposium 2015.

Enjin Economy dengan Superior Thermal Efficient Combustion (ESTEC) akan membariskan pilihan enjin seperti 2.4 liter dengan kuasa 160 hp dan tork setinggi 400 Nm. Manakala enjin 2.8 liter pula menghamburkan kuasa sehingga 177 hp dan tork 450 Nm. Ia turut dipadankan dengan kotak gear automatik enam-kelajuan.

Sebelum didedahkan secara terperinci menjelang 21 Mei, Toyota Thailand dikatakan akan membocorkan rahsianya sedikit demi sedikit. Apa pun kenalah tunggu tarikh keramat berkenaan untuk mengetahui selanjutnya mengenai Hilux 2016 ini.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *