Perodua Myvi terima anugerah dari Frost & Sullivan Malaysia

By  |  0 Comments

Myvi_Ext_04

Perodua Myvi telah menerima anugerah untuk kategori Kereta Nilai Terbaik Untuk Wang (bagi 1.3 liter dan ke atas) pada Anugerah Kecemerlangan Frost & Sullivan Malaysia 2015, yang berlangsung pada malam tadi.

Anugerah ini diterima mengikut pencapaian yang dirangkul oleh Myvi iaitu merangkumi jumlah jualan pada tahun 2014, harga jualan model yang dijual pada tahun 2014, penggunaan bahan api dan jumlah kos pemilikan dalam tempoh lima tahun atau lebih kurang 100,000 km penggunaan.

“Anugerah ini adalah satu bukti terhadap Myvi dan sebagai lanjutan kepada Perodua kerana ia menunjukkan komitmen keseluruan kami untuk memberikan sesuatu yang terbaik daripada segi kualiti binaan dan nilai bagi para pelanggan kami,” ujar Presiden dan CEO Perodua Datuk Aminar Rashid Salleh.

Award Picture

Sambungnya lagi, “Kami teruja dan terharu dengan penganugerahan ini, terima kasih buat Frost & Sullivan kerana menyediakan platform dengan objektif untuk menilai kenderaan. Kami turut berterima kasih kepada pelanggan yang telah membuat Perodua Myvi model terbaik untuk 9 tahun berturut-turut. Anugerah ini sungguh istimewa dan tepat pada masanya sempena dengan ulang tahun ke-10 Myvi pada Mei ini”.

Anugerah ini telah diterima oleh Zahari Husin, COO Perodua sendiri.

Perodua telah menjual lebih 830,000 unit Myvi sejak ia mula dilancarkan pada tahun 2005 dan ia berterusan menjadi kenderaan kompak kegemaran di Malaysia.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *