Kia Optima 2016 bersedia ke New York

By  |  0 Comments

Kia-Optima-2016-US-Spec

Berdasarkan teaser yang dipaparkan minggu lalu, Kia telah pun menyebarkan foto perta model Optima 2016 untuk tontonan umum sebelum dibawa ke New York Motor Show minggu ini.

Model Optima generasi akan datang ini ditampilkan dengan rekaan yang penuh evolusi serta berkongsi banyak persamaan dengan model konsep Kia SPORTSPACE.

Malah penampilan gril hidung harimau pada model Optima baharu ini juga sedikit menonjol seperti model K900. Malah bampar hadapannya juga kelihatan lebih menarik terutamanya dengan lingkaran krom yang menampakkan citarasa lebih premium. Sementara itu, bahagian hud dan rim aloi yang lebih bergaya turut membuatkan Optima ini kelihatan segar.

Kia K5 2016 (Spesifikasi KDM)

Kia K5 2016 (Spesifikasi KDM)

Kia turut berkata, Optima generasi keempat ini akan ditampilkan dengan “beberapa pilihan enjin” dan ia akan menawarkan ruang kabin yang lebih luas termasuk “elemen bertaraf premium” dengan teknologi terkini yang tiada pada model masa kini.

Menurut sumber, enjinnya mungkin akan diambil dari Hyundai Sonata, dan untuk model spesifkasi US, ia akan ditampilkan dengan enjin 1.6 liter turbocharged, 2.4 liter motor aspirasi natural dan 2.0 liter turbo. Manakala bagi pasaran Eropah pula, kemungkinan besar akan menerima enjin 1.7 liter CRDi.

Kia akan mempertontonkan model Optima ini di New York Motor Show pada 1 April ini.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *