Citroen C3 facelift telah tiba di Malaysia – Harga jangkaan RM105k

By  |  0 Comments

Dalam diam-diam Citroen Malaysia telah membawa masuk model C3 facelift yang sedang dipamerkan di bilik pamerannya di seluruh negara.

Model penambah baikan bagi generasi kedua ini lebih kelihatan umpama Citroen DS3, namun masih mengekalkan bentuk bulatnya yang tersendiri. Malah ia kelihatan lebih bergaya, termasuk menampilkan “Zenith windscreen” yang lebih besar. Selain itu, rim aloi dua tona bersaiz 17-inci turut ditampilkan secara standard.

Bagi bahagian kabinnya, ia dilengkapi dengan zon tunggal penghawa dingin automatik, lampu dan bilah pengilap cermin automatik dan unit multimedia dengan skrin sesentuh bersama fungsi navigasi GPS.

Seperti yang dijangka, hanya satu enjin sahaja yang ditawarkan iaitu 1.6 liter VTi 120 yang sama seperti model DS3 dan Peugeot 208. Ia juga dipadankan dengan transmisi automatik empat-kelajuan yang menghantar kuasa ke roda hadapan.

Buat setakat ini, harga jualannya masih belum diumumkan. Namun Citroen Glenmarie memberitahu, kemungkinan besar harganya ialah RM105,000.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *