Honda Civic Type R bakal menggegarkan Geneva Motor Show

By  |  0 Comments

Honda-civic-type-r-2

Honda telah mengedahkan bakal mendedahkan jentera hangat Civic Type R di Geneva Motor Show yang bakal berlangsung awal Mac ini. Malah Honda telah mengumumkan beberapa perincian mengenai model ini yang ditunggu-tunggu oleh peminatnya.

Penampilan luarannya ternyata lebih agresif terutamanya dengan padanan bampar hadapan yang direka khas untuk “menghalang pergolakan udara di sekitar roda depan, mengurangkan seretan dan meningkatkan kestabilan kelajuan tinggi”.

Honda-civic-type-r-1

Selain itu, Honda turut mengesahkan Civic Type R ini memiliki front splitter, fender hadapan yang memiliki pengudaraan yang lebih baik dan skirt sisi aerodinamik. Jentera ini turut ditampilkan dengan wing belakang yang lebih garang dan panel bawah kerangka yang menyalurkan udara ke peresap belakang yang sporty. Ia juga akan tampil dengan sistem brek Brembo dan rim aloi bersaiz 19-inci.

Honda-civic-type-r-3

Walau bagaimana pun, Honda masih berahsia mengenai spesifikasi mekanikalnya namun mengesahkan Civic Type R ini mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 270 km/j di mana ia dikatakan sebagai “yang tiada tandingan di kalangan pesaing jentera pemacu roda-hadapan”.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *