Volvo S60 Cross Country tak sabar muncul di NAIAS

By  |  0 Comments

Volvo-S60-CC-1

Dikhabarkan ia merupakan model pertama sedan Cross Country (CC) yang bakal sah bakal dipamerkan di NAIAS 2015, Detroit, yang akan berlangsung pada minggu hadapan. Volvo telah pun bersedia untuk menonjolkan model S60 Cross Country sedan di pentas NAIAS, walau pun kebanyakan pengeluar kenderaan memilih untuk mempamerkan model wagon masing-masing di bawah kategori yang sama.

Volvo S60 Cross Country ini tampil dengan imej yang lebih ranggi. Ia telah mengalami sedikit penambahan ketinggian iaitu sebanyak 2.5 inci dan turut menawarkan sistem pacuan semua-roda yang bakal dipasarkan di Eropah dan beberapa negara terpilih.

Malah ia juga boleh dipilih sama ada dengan rim aloi bersaiz 18 atau 19-inci bersama tayar berprofil tinggi, ia bukan sekadar untuk memberikan keselesaan di dalam pemanduan, bahkan mampu mengurangkan bunyi bising dan memberikan pelindungan buat boost wheel untuk pacuan off/on-road.

Namun difahamkan, Volvo akan memperkenalkan varian T5 Pacuan Semua-Roda dengan kuasa 250hp untuk pasaran USA (254hp untuk Eropah dan 249hp di Rusia), sementara di Eropah juga bakal mendapat pilihan varian D4 2.0 dan D4 2.4 diesel.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *