Kia Optima 2016 bakal tampil dengan rekaan lebih agresif

By  |  0 Comments
Kia Optima Hybrid 2014

Kia Optima Hybrid 2014

Generasi kedua Kia Optima dijangka bakal diperkenalkan di New York Auto Show pada April akan datang, dikatakan memiliki rekaan yang lebih agresif.

Menurut TheKoreanCarBlog, Kia Optima 2016 akan tampil dengan rekaan baharu bagi model sedan Kia yang juga akan diimplementasikan pada model Cadenza 2016.

Kia juga menegaskan imej baharu Optima ini tidak akan menyerupai model Sorento dan Sedona. Di mana ia akan menampilkan gril radiator “hidung harimau” dengan lampu utama baharu serta lampu belakang yang lebih besar.

Varian petrol pula akan tampil dengan lebih agresif termasuk dipadankan bersama corong pengambilan udara yang sporty pada bahagian bampar hadapan. Manakala varian hibrid pula akan dilengkapi dengan gril tertutup yang hanya akan terbuka jika penyejukan diperlukan.

Setiap variannya juga akan tampil dengan rim aloi dan warna kerangka yang baharu.

Manakala bagi bahagian dalamnya pula, ia akan dilengkapi dengan roda stereng tiga-jejari, sistem hiburan baharu dengan paparan bersaiz lapan-indi dan kekemasan krom. Ia juga mungkin akan menampilkan papan pemuka dengan balutan kulit bagi memberikan imej yang lebih elegan.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai model ini, kenalah tunggu pendedahan yang terperinci dari Kia menjelang penampilan perdananya pada April ini di New York.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *