Volkswagen Polo GTI terima suntikan yang lebih bergaya & berkuasa

By  |  0 Comments

VW_POLO_GTI1

Tidak lengkap rasanya jika nama sebesar Volkswagen (VW) tidak menyertai Paris Motor Show 2014. Bakal memperkenalkan Polo GTI, model facelift ini telah menerima suntikan penuh bergaya dengan padanan bampar hadapan yang lebih sporty, gril sarang lebah dengan garisan bawah berwarna merah.

Manakala pada bahagian belakangnya pula tidak mengalami banyak perubahan melainkan dengan menampilkan bampar belakang dan sistem ekzos berkembar baharu.

VW_POLO_GTI10

Melengkapkan gaya pada bahagian kabinnya dengan roda stereng yang lebih leper dan tempat duduk sport balutan material upholstery. Malah kekemasan dalaman berwarna hitam berkilat turut dijadikan pilihan dengan jahitan kontras merah.

VW_POLO_GTI15

Polo GTI ini bakal dijanakan oleh enjin 1.8 liter empat-silinder yang mampu menghamburkan kuasa maksimum sehingga 192 PS dan tork 320 Nm. Ia turut dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan dan juga pilihan kotak gear DSG klac-berkembar.

Model hatchback ini mampu dipacu daripada titik sifar sehingga 100km/j dalam hanya 6.7 saat dan mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 236km/j.

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *