Ford Transit pengangkutan komersil yang praktikal

By  |  0 Comments

Ford_Transit3

Bagi yang mencari sebuah pengangkutan bagi tujuan komersil, Ford baru sahaja memperkenalkan Ford Transit pemasangan tempatan (CKD). Ford Transit telah terjual melebihi tujuh juta unit di seluruh dunia sejak diperkenalkan telah menawarkan kombinasi penjimatan bahan api, kuasa, kapasiti kargo dan keselamaan yang terbaik dalam kelasnya.

Didatangkan dalam dua varian iaitu Panel Van (bumbung tinggi) dan Window Van (bumbung sederhana), kedua-duanya mampu memuatkankapasiti 13 orang penumpang (termasuk pemandu). Ditawarkan pada harga yang berpatutan iaitu RM139,888 bagi Panel Van (pendaftaran syarikat komersil) dan RM146,888 untuk Window Van (pendaftaran persendirian), kedua-duanya tampil dengan kualitinya yang tinggi, tahan lasak dan bernilai untuk wang.

Kedua-dua varian Transit dikuasakan oleh enjin diesel Duratorq TDCi2 2.2L Variable Geometry (VG) Turbo yang dipadankan dengan kotak gear manual enam kelajuan (6-MT), enjin sama yang terbukti bagus dan menjana trak pikap Ford Ranger. Ia mampu memberikan prestasi mengagumkan iaitu 155PS dan tok puncak 385Nm. Rangkaian kuasa ini juga menawarkan penjimatan bahan api terbaik dari serendah 8.9 per liter bagi setiap 100 km.

Ford_Transit5

Ford Transit yang dipasang tempatan menawarkan sistem pacuan roda belakang yang membolehkan agihan berat yang lebih seimbang berbanding sistem pacuan roda hadapan. Ia juga menawarkan kapasiti mengangkut beban mengagumkan iaitu sehingga 1,400kg dengan kabin yang luas untuk membawa lebih banyak barang dan lebih ruang kepada para penumpang.

Menawarkan pakej keselamatan yang paling komprehensif dalam kelasnya, Ford Transit dilengkapi oleh sejumlah ciri keselamatan aktif dan pasif seperti ESP, Brake Traction Control System (TCS), Hill Launch Assist (HLA), ABD, EBD, dua beg udara di bahagian hadapan dan juga Sistem Anti-Kecurian Pasif (PATS) dengan sistem pelumpuh enjin (Engine Immobiliser).

Ford_Transit4

Transit menyaksikan Ford memasuki satu lagi segmen kenderaan baharu dalam pasaran Malaysia yang berkembang pesat. Dengan rangkaian kenderaan yang kian bertambah, ia nyata memacu prestasi terbaik syarikat untuk separuh pertama tahun ini.

Pelancaran Transit ini juga disempurnakan dengan satu rangkaian sembilan pusat servis kenderaan komersial (CV). Terletak di lokasi pengedar Ford sedia ada dan berpengalaman, ia menampilkan bengkel-bengkel yang telah dinaik taraf demi memenuhi standard global yang ketat dan unik untuk pusat kenderaan komersial Ford. Selain bertindak selaku pusat jualan eksklusif untuk van saiz penuh Transit yang dipasang tempatan di Malaysia, ia juga menyokong khidmat selepas jualan kepada semua pelanggan kenderaan komersial Ford.

Setiap Pusat CV Ford memiliki pasukan jualan yang berdedikasi dan juruteknik terlatih Ford. Ia dilengkapi peralatan bengkel yang khusus serta kepakaran untuk menguruskan aspek jaminan, penyelenggaraan pantas dan kerja-kerja pembaikan yang mudah dalam keadaan selesa. Hanya peralatan dan alat ganti tulen Ford digunakan.

Selain menawarkan servis ketika anda sedang menunggu dan waktu operasi yang dilanjutkan, ia juga mempunyai fleksbiliti untuk meyediakan khidmat pembaikan kepada kenderaan yang perlu disiapkan dengan segera. Ini dapat meminimumkan tempoh rosak dengan cara memastikan kapasiti sewajarnya dan kepakaran untuk kenderaan pengangkutan komersil dan kerajaan.

Lokasi-lokasi pusat Ford CV terdapat di SDAC (Petaling Jaya), Trio Mantap (Ampang), Capital Intertrade (Damansara),
SNS Kembara (Ipoh), Trio Mantap (Seremban), Sri Mutiara (Kuantan), Sibu Ngu (Sibu), Ang Trading (Muar) dan Auto Lumina (Johor Bahru).

Ford Transit Panel Van

Ford Transit Window Van

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *